H Google μόλις έγινε η πρώτη ξένη εταιρεία Internet που φτάνει στην Κούβα
Κάτι έχει αλλάξει στην Κούβα μετά την αποκατάσταση των διπλωματικών σχέσεων με τις ΗΠΑ και την άρση του εμπάργκο, με τις αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας τώρα να κάνουν “απόβαση”.
Η Google γίνεται η πρώτη ξένη εταιρεία Internet που φτάνει στην τοπική αγορά, καθώς την Τετάρτη οι servers του ιντερνετικού κολοσσού στη χώρα ενεργοποιήθηκαν, μετά από ένα deal με τοπική εταιρεία που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.
Οι servers αποτελούν μέρος του παγκόσμιου δικτύου caching servers της Google (GGC nodes) και μπορούν να αποθηκεύσουν δημοφιλές περιεχόμενο -όπως ένα viral Youtube video- σε έναν τοπικό server. Έτσι, αντί να διανύει μεγάλη απόσταση μέσω ενός υποθαλάσσιου καλωδίου, που τώρα συνδέει την Κούβα με το Internet μέσω της Βενεζουέλας, οι Κουβανοί θα έχουν τώρα πρόσβαση στο Internet μέσω του κοντινότερου Google server στη χώρα τους.
Πρόκειται για κάτι που θα επηρεάσει θετικά τις ταχύτητες του Internet στην Κούβα, μία χώρα με πολύ αργή πρόσβαση, ενώ αποτελεί φυσικά και milestone για την ίδια την Google.
Να σημειώσουμε ότι, παρά την αποκατάσταση των διπλωματικών σχέσεων με τις ΗΠΑ το 2015, η Κούβα έχει ακόμη το χαμηλότερο επίπεδο πρόσβασης στο Internet σε όλο το δυτικόημισφαίριο. Για τους περισσότερους Κουβανούς η πρόσβαση επιτυγχάνεται μέσω των 240 public access wi-fi spots που υπάρχουν στη χώρα, ενώ μία ώρα πρόσβασης κοστίζει περίπου 1,50 δολάρια – ποσό υπερβολικά υψηλό για την Κούβα όπου ο μέσος μισθός ανά βδομάδα δεν ξεπερνάει τα 25 δολάρια.
Η τοπική εταιρεία Etecsa ξεκίνησε πρόσφατα ένα πιλοτικό πρόγραμμα για να εγκαταστήσει συνδέσεις Internet σε 2.000 σπίτια στη χώρα, ωστόσο πρόκειται για μία υπηρεσία που κοστίζει 15 δολάρια για 30 ώρες Internet και μάλιστα ιδιαίτερα χαμηλής ταχύτητας (128 kilobytes per second)
Η Google γνωρίζει ότι δεν μπορεί ακόμη να κάνει πολλά για να καταστήσει την πρόσβαση στο Internet εφικτή για το μέσο Κουβανό, ωστόσο η παρουσία της εταιρείας στη χώρα μπορεί να κάνει όσους έχουν ήδη πρόσβαση (πρόκειται για ένα 25% του πληθυσμού σύμφωνα με το Forbes) να δουν σημαντική βελτίωση στην ποιότητα της υπηρεσίας και στη μείωση του latency για το cached περιεχόμενο.
ΠΗΓΗ: digitallife.gr