Σωτήρης Βασιλειάδης: Head of TV & Media Management Practice Hub South Eastern Europe at Ericsson
Οι χρήστες αναζητούν και είναι διαθέσιμοι να πληρώσουν την καλύτερη ποιότητα, την δυνατότητα on demand και την χρήση του περιεχομένου σε πολλαπλές συσκευές.
Του Περικλή Παντολέων
Η παραγωγή, μετάδοση και λήψη περιεχομένου διέρχεται από έντονες αλλαγές, καθώς νέα μέσα αλλά και νέες συνήθειες εισέρχονται στη καθημερινότητα του τηλεθεατή. Ο Σωτήρης Βασιλειάδης, Head of TV & Media Management Practice Hub South Eastern Europe της Ericsson μιλάει στα Δορυφορικά Νέα για τις αλλαγές που έρχονται!
Θα θέλαμε ξεκινώντας αυτή τη πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, να μας αναφέρετε εν συντομία τα πεδία δραστηριότητας της Ericsson.
H Ericsson προβλέποντας την δυναμική ανάπτυξη της κατανάλωσης τηλεοπτικού περιεχομένου από μια πληθώρα συσκευών μέσω πολλαπλών διαύλων μετάδοσης, ξεκίνησε από το 2007 την υλοποίηση της στρατηγικής επενδύσεων και εξαγορών. Η πρώτη εταιρεία ήταν η Tandberg και ακολούθησαν πολλές ακόμα τα επόμενα χρόνια, δίνοντας έτσι στην Ericsson το στρατηγικό πλεονέκτημα τεχνολογικής υπεροχής και εξαιρετικά εξειδικευμένου προσωπικού. Αναφέρω μερικές όπως η HyC, RedBack, Devoteam, Technicolor services, RedBee Media, Azuki, Fabrix και φυσικά την IPTV πλατφόρμα MediaRoom από την Microsoft.
Με την επιτυχή υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, η Ericsson έχει καταφέρει να είναι παρούσα σε όλη την τηλεοπτική αλυσίδα από την παραγωγή, διαχείριση έως την διανομή περιεχομένου (TV value chain) προσφέροντας πρωτοποριακές λύσεις και τεχνολογία όπως επίσης να κατέχει ηγετική θέση, με μεγάλο μερίδιο αγοράς, σε σημαντικές περιοχές όπως είναι το IPTV και οι υπηρεσίες TV Managed services μέσω του outsourcing.
Σχετικά με την τηλεόραση, ποια projects έχει υλοποιήσει η Ericsson και σε ποιους πελάτες ; (Πχ TV5 Monde).
Όπως προανέφερα, δεδομένης της παρουσίας μας στο σύνολο της τηλεοπτικής αλυσίδας η Ericsson βρίσκεται σε συνεργασία με εκατοντάδες παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου είτε αυτοί είναι Content Owners, Broadcasters, Service providers, ή Telco Operators. Για παράδειγμα αναφέρω μερικούς BBC, BT Sport, Virgin Media, iTV, Channel 4, TV5 Monde και σε παρόχους όπως η AT&T, Rogers, Vodafone, Telefonica, Telenor, Orange, DT.
Αναφορικά με την συγκεκριμένη περίπτωση η TV5 εμπιστεύθηκε την εταιρεία μας για την συνολική εξυπηρέτηση και λειτουργία του Production, Post production, Media Management και τέλος του Playout 9 καναλιών της με την μέθοδο του outsourcing.
Σήμερα περισσότερα από 300 τηλεοπτικά κανάλια, σε παγκόσμια βάση, εμπιστεύονται την εταιρεία μας για την καλή και συνεχόμενη λειτουργία τους.
Πως αλλάζει η τηλεθέαση σε σχέση με τα σύγχρονα μέσα, όπως τα κινητά και τα tablets και με ποιο τρόπο η Ericsson εμπλέκεται στη συγκεκριμένη εξέλιξη;
Η κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου έχει μεταβληθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια με διάφορους τρόπους. Η καταρχήν κατανάλωση στην κυρίως οθόνη τηλεόρασης παραμένει ψηλά, κυρίως λόγω του ζωντανού αθλητικού περιεχομένου. Παράλληλα, ο δείκτης χρήσης άλλων συσκευών όπως PC, Laptop, Tablets, Smarphones σε ώρες χρήσης ανά εβδομάδα, είναι ιδιαίτερα αυξητικός σε παγκόσμια βάση κατευθυνόμενος από την δυνατότητα του streaming.
Η Ericsson επενδύει σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την ποιοτική, αδιάλειπτη μετάδοση ζωντανού και streaming περιεχομένου SD ή HD. Από το σημείο παραγωγής περιεχομένου (στο γήπεδο, στάδιο ή στούντιο) με την χρήση αλγορίθμων συμπίεσης και μετάδοσης έως την διανομή περιεχομένου μέσω τεχνολογίας IP, η εταιρεία μας διαθέτει στην αγορά πλατφόρμες και λύσεις που εξασφαλίζουν το καλύτερο δυνατό τεχνολογικά αποτέλεσμα και την βέλτιστη εμπειρία του καταναλωτή.
Οι έρευνες δείχνουν ότι η τηλεόραση παραμένει το κύριο μέσο τηλεθέασης, ωστόσο οι τρόποι μετάδοσης εμπλουτίζονται, όπως πχ με το streaming. Πιστεύετε ότι η τηλεόραση θα παραμείνει για πολύ το κύριο μέσο τηλεθέασης;
Από την διαχρονική μελέτη που γίνεται από το Consumer Lab της Ericsson, είναι ξεκάθαρο ότι η τηλεόραση είναι και θα παραμείνει το κυρίως μέσο τηλεθέασης διατηρώντας το μεγαλύτερο ποσό ωρών κατανάλωσης από τους χρήστες. Βέβαια παρατηρούμε ότι η τηλεθέαση στην μεγάλη οθόνη γίνεται πολλές φορές παθητικά (back ground viewing), γιατί ο χρήστης παράλληλα χρησιμοποιεί μια άλλη συσκευή (Tablet, smartphone) όπου παρακολουθεί ένα βίντεο μέσω streaming.
Η Ericsson αναλύει κάθε χρόνο τις τάσεις τηλεθέασης σε παγκόσμια βάση – μάλιστα πέρυσι συμπεριλάβαμε και την Ελληνική αγορά- έτσι ώστε να κατανοούμε τις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνήθειες των χρηστών και αντίστοιχα να προσαρμόζουμε τις λύσεις μας.
Περιμένουμε λοιπόν να δούμε με μεγάλο ενδιαφέρον την φετινή μελέτη και πολύ περισσότερο τα αποτελέσματα σχετικά με την Ελληνική αγορά.
Τι μερίδιο έχουν αποκτήσει τα κινητά τηλέφωνα στη τηλεθέαση περιεχομένου και πώς αναμένεται να εξελιχθεί στο άμεσο μέλλον;
Σήμερα, στα δίκτυα των περισσότερων παρόχων κινητών επικοινωνιών η χρήση βίντεο αντιπροσωπεύει το 45% της συνολικής χρήσης δεδομένων με τάση να φθάσει το 55% μέχρι το 2020. Παράλληλα η έρευνά μας στην Ελληνική αγορά δείχνει ότι ο χρήστης δαπανά 6 ώρες σε εβδομαδιαία βάση για κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου σε σύγκριση των 16 ωρών στην κυρίως οθόνη της τηλεόρασης. Η καταγραφή δείχνει αύξηση της τάξης του 15% σε σύγκριση με το 2012.
Μένει λοιπόν να δούμε την αλματώδη αύξηση χρήσης κινητών έως το 2020 δεδομένου όμως του εκλογικευμένου κόστους χρέωσης δεδομένων από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών.
Κατά πόσον οι τηλεθεατές, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για επιπλέον υπηρεσίες και ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές;
Οι τηλεθεατές χρησιμοποιούν την κατανάλωση βίντεο για ψυχαγωγικούς λόγους. Το περιεχόμενο είναι αποθηκευμένα βίντεο ή και ζωντανή μετάδοση περιεχομένου. Είναι σημαντικό να δίνεται η ευκαιρία κατανάλωσης την στιγμή που θέλει ο χρήστης, όπως επίσης να είναι διαθέσιμο σε πολλαπλές συσκευές. Κατά την ερευνά μας οι χρήστες αναζητούν και είναι διαθέσιμοι να πληρώσουν την καλύτερη ποιότητα, την δυνατότητα on demand, την χρήση του περιεχομένου σε πολλαπλές συσκευές.
Με την βελτίωση και εξάπλωση των υποδομών δικτύων, πιστεύετε ότι θα μειωθεί στο ελάχιστο η εκπομπή περιεχομένου σε RF συχνότητες;
Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, οι τεχνολογίες έρχονται συμπληρωματικές η μία ως προς τη άλλη. Πρόσφατα στην Γαλλία έγινε πειραματική εκπομπή ψηφιακού σήματος DVB-T2 και LTE broadcast carrier.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας αναφέρετε ειδικά για την Ελλάδα, τα πεδία ενδιαφέροντος της Ericsson στον ευρύτερο τομέα της TV.
H Ericsson έχει εγκατεστημένη και συνεχιζόμενη συνεργασία με πολλούς παρόχους τηλεοπτικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και ενδιαφέρεται για την επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων της συζητώντας για μια σειρά από έργα στον τηλεοπτικό χώρο. Παρόλα αυτά είναι πρακτική της εταιρείας μας να μην σχολιάζουμε συγκεκριμένα έργα τα οποία είναι είτε σε εξέλιξη είτε στο στάδιο εμπορικής συζήτησης.