Η πειρατεία βασικός «ανταγωνιστής» της συνδρομητικής τηλεόρασης
Βασικός «ανταγωνιστής» της συνδρομητικής τηλεόρασης αναδεικνύεται η πειρατεία. Σύμφωνα με τα σημαντικότερα στοιχεία της έρευνας που παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα η Vodafone, κατά το λανσάρισμα της νέας τηλεοπτικής της πλατφόρμας, το πειρατικό αποτελεί την τρίτη πηγή περιεχομένου για τον μέσο καταναλωτή και έχει σημαντική διείσδυση στις νεότερες ηλικίες.
Αναλυτικότερα, η έρευνα της TruthBerries για λογαριασμό της Vodafone στο σύνολο του δείγματος έδειξε ότι κατά μέσο όρο σε όλες τις ηλικίες τοYoutube έρχεται πρώτο στην προτίμηση των καταναλωτών για παρακολούθηση περιεχομένου με 82%, τα ελεύθερα τηλεοπτικά κανάλια ακολουθούν με 77%, τρίτο έρχεται το Live παράνομο streaming 39%, τέταρτο τα torrents (κατέβασμα σειρών και ταινιών) 34%, τα Web TV των ελληνικών καναλιών 34% και η κλασική συνδρομητική τηλεόραση με 33%.
Είναι δεδομένο ότι οι online πηγές βρίσκονται σε κορυφαία θέση στην παρακολούθηση περιεχομένου. Στις ηλικιακές ομάδες 18-24 και 25-34 οι online πηγές αποτελούν τη βασική πηγή παρακολούθησης περιεχομένου σε ποσοστό 90% και 86% αντίστοιχα. Το ίδιο κοινό καταλαμβάνει τις πρώτες θέσεις στην παρακολούθηση της Web TV των ελληνικών καναλιών με 41% και 37% αντίστοιχα, αλλά και σε παράνομες μορφές παρακολούθησης, όπως το live streaming (48% και 43%) και τα torrents (45% και 36%).
Αντίθετα, τα ελεύθερα ελληνικά κανάλια είναι η βασική πηγή περιεχομένου στις ηλικιακές ομάδες 35-44 και 45-54 με 80% και 78% αντίστοιχα. Το ίδιο κοινό έχει ικανή παρουσία και στη συνδρομητική τηλεόραση με 37% και 39% αντίστοιχα.
Η εν λόγω έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές θεωρούν ότι η συνδρομητική τηλεόραση γίνεται ένα συμβατικό μέσο παρακολούθησης περιεχομένου, έχοντας χάσει την αίγλη που κάποτε είχε.
Σύμφωνα με τα υπόλοιπα στοιχεία η παρακολούθηση περιεχομένου ανά συσκευή γίνεται μέσω, Smartphone 70%, Laptop 61%, Desktop 41%, συμβατικής TV 44%, Smart TV 33%, Games console 6% και Pay TV 25%. Ο μέσος αριθμός συσκευών περιεχομένου κατ’ άτομο φτάνει τις 3,4.
Ακόμη, οι δημοφιλέστερες κατηγορίες περιεχομένου είναι οι ταινίες 85%, ξενόγλωσσες σειρές 67%, ελληνικές σειρές 53%, κωμικά βίντεο 50%, ειδήσεις 49%, reality και talent show 43%, αθλητικά 43%, ντοκιμαντέρ 43%, show και social videos 39%, DIY (μαγειρική, παιχνίδια κτλ.) 28%, παιδικά 25% και lifestyle 23%.
Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας δείχνουν ότι οι Έλληνες ακολουθούν τη διεθνή τάση στην κατανάλωση περιεχομένου. Βάσει της τελευταίας σχετικής μελέτης της Ericsson η on demand κατανάλωση περιεχομένου έχει ξεπεράσει την γραμμική τηλεθέαση στις νεότερες ηλικίες (16-24), υπολείπεται με μικρή διαφορά από την αμέσως επόμενη ηλικιακή ομάδα (25-34) με 45%-55% και υποχωρεί σημαντικά στις μεγαλύτερες ηλικίες. Σύμφωνα με την Ericsson, έως το 2020 επτά στους δέκα καταναλωτές θα προτιμούν το On Demand περιεχόμενο.